Tool

VALID

Verified Asset Logistics Information Domain


Neem contact op

Voordelen van VALID webportal

  • VALID webportals voor integraal assetmanagement en informatiebeheer dankzij schaalbaarheid, vanaf enkelvoudige webapplicaties tot multifunctionele webservices.
  • Hoge mate van beveiliging door dagelijkse back-ups en een inlogcode per gebruiker.
  • Het veilig instellen en beheren van informatie-uitwisseling met andere partijen.
  • Leverbaar inclusief zowel het technisch- als functioneel beheer (helpdesk).
  • Functies zijn onbeperkt uit te breiden d.m.v. specifieke componenten.
  • Gegevensuitwisseling mogelijk met alle andere informatiesystemen.
  • Fungeert als centraal communicatieplatform (de e-mail killer).
  • Informatieschermen naar uw eigen wensen ingericht.
  • Wereldwijd toegankelijk via Internet.
  • Een professionele ondersteuning.

Om een VALID Portal te kunnen opzetten is het van belang om een aantal zaken van te voren af te stemmen, zoals:

Bij het beheren van de portal zien we verschillende rollen:

  • Portal Sitemap: De inrichting van de portal wordt afgestemd en gemaakt op basis van het gewenste gebruik van de portal.

  • Users and Permissions: Welke gebruikers dienen er toegevoegd te worden en welke rechten krijgen de gebruikers(groepen) binnen de portal.

  • Content en Add-on’s: De inhoud en inrichting van de sub-sites/pagina’s; hoe de inhoud wordt geplaatst en bijgehouden.

  • Layout and Design: De VALID Portal gaat uit van een standaard (SPP) layout, v.w.b.; kleurstelling, logo’s en afbeeldingen, die door ons kunnen worden aangepast om de VALID+ Portal perfect te laten aansluiten bij de huisstijl van uw organisatie.

  • Hosting and Support: De hosting van de portal kan zowel intern of extern, van uw organisatie, worden geregeld. Als er binnen de organisatie nog geen SPP platform aanwezig is, heeft het de voorkeur de hosting uit te besteden aan daarvoor ingerichte hosting providers welke een goede; uptime, beveiliging en back-up garanderen.

  • System Requirements: VALID Portal is website gebaseerd en kan met iedere browser worden gebruikt, echter bieden Microsoft producten als Office, Outlook en Internet Explorer de grootste meerwaarde.

  • Portal Manager: Dit is de portal administrator die overal alle toegang toe heeft. Via deze beheerder kunnen gebruikers worden aangemaakt en portals worden toegevoegd of verwijderd.

  • Sub-site Manager: Afhankelijk van het aantal gebruikte sub-sites kunnen meer gebruikers deze rol krijgen. De site manager kan aanpassingen maken in lijsten en de inhoud ervan. Tevens kan deze als eigenaar van een gebruikersgroep worden gezet zodat er gebruikers aan een groep toegevoegd kunnen worden.

  • Content Manager: De content manager is verantwoordelijk voor de geplaatste inhoud op de portal. Het is de bedoeling dat de info up-to-date blijft en wordt aangevuld indien nodig. De content manager kan erop aangesproken worden dat de inhoud niet klopt waardoor hij gevoeliger wordt om de inhoud daadwerkelijk kloppend te krijgen.



previous arrow
next arrow
Slider


AMC Tools zijn webbased en gebaseerd op, dan wel geïntegreerd met, MS SharePoint Portal. De tools zijn te gebruiken vanaf een beveiligde Internetserver of te installeren binnen uw ‘eigen’ IT-omgeving.

AMC Trainingen voorzien in het effectief kunnen gebruiken van deze tools waarbij deze dan ook als digitale leeromgeving fungeren.